Sporo uwagi poświęca się wszelkim działaniom online-marketingowym i reklamie mobilnej. Wszystko przez rozwój technologii i przeniesieniu znacznej części życia do sieci. Postanowiłem sprawdzić jak radzi sobie sektor outdoor w Polsce. Na początek pod lupą znalazły się murale i mapping.

W tekście znajdziecie zarys początków muralu, krótką historię muralu w Polsce oraz najciekawsze realizacje współczesne. W drugiej części znalazło się sporo materiałów wideo, które pokazują jak działa mapping i w jaką stronę zmierza.

Murale przeżywają swój renesans. Malowidła pojawiają się zarówno w celach artystycznych, jak i reklamowo-promocyjnych. Wpasowując się w miejski krajobraz, mural stał się elementem lokalnej tożsamości. Wzrastające nakłady na promocję i potrzeba wybicia się ponad zalew reklamy outdoorowej, dają nadzieję na kolejne wyjątkowe realizacje.

Mapping to droga i wymagająca forma reklamy. Technologicznie i ambicjonalnie jesteśmy w stanie dorównać zachodnim projektom, o czym świadczy kilka wspomnianych wyżej przykładów. Musimy jednak poczekać, by sytuacja rynkowa pozwoliła zamawiającym na poświęcenie finansów oraz cierpliwości na miarę oczekiwanych efektów.

Pełen tekst znajdziecie pod tym linkiem: Instytut Medialny.

 

Advertisements